sobota, 17 września 2016

Konkurs Lady D.


     
  Zdjęcie: "STYLEPIT Poland"

Konkurs Lady D. (z ang. Lady Disabled - Dama Niepełnosprawna) po raz pierwszy został zorganizowany w 2002 roku. Jego pierwsza edycja miała miejsce na Śląsku, a pomysłodawcą był Marek Plura (dziś poseł do Parlamentu Europejskiego). Pierwszą przewodniczącą kapituły była senator Krystyna Bochenek (od 2012 r. roku impreza nosi jej imię). W późniejszym okresie konkurs nabrał szerszego zasięgu, a w 2011 r. gala finałowa Lady D. odbyła się po raz pierwszy w Warszawie, w gmachu Sejmu. Od roku 2015 Konkurs Lady D. ma już ogólnopolską formę.  Organizatorzy to Parlamentarna Grupa Kobiet i Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Wojewódzkie etapy konkursu przeprowadzane są przez parlamentarzystki – członkinie Parlamentarnej Grupy Kobiet we współpracy z władzami samorządowymi, organizacjami pozarządowymi oraz z oddziałami PFRON-u. W województwie zachodniopomorskim inicjatorką tegorocznej edycji była Posłanka na Sejm RP VIII kadencji Pani Magdalena Kochan. W organizację konkursu włączył się także Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego - Olgierd Geblewicz.
         Celem konkursu jest uhonorowanie wybitnych osiągnięć niepełnosprawnych kobiet, a także promowanie ich postaw. Kapituła konkursu ma za zadanie wyłonienie tylko jednej Damy w każdej z pięciu kategorii: Kultura i Sztuka, Sport, Życie Społeczne, Życie Zawodowe, Dobry Start.
         Do lipca bieżącego roku nie wiedziałam, że taki konkurs istnieje. Zapewne nie tylko ja, ale i inni. Nie widziałam w telewizji, ani nie słyszałam w radio żadnych informacji na temat konkursu, jego laureatkach i ich osiągnięciach.
         Mniej więcej w połowie lipca odebrałam telefon od swojej wiceburmistrz, że w imieniu Pani Burmistrz chciałaby mnie zgłosić do takiego konkursu i czy ja się na to zgadzam. Zatkało mnie, dosłownie. Mnie? Na taki konkurs? A cóż ja takiego robię? Według obu Pań jak najbardziej się nadawałam, i tylko trzeba się było sprężać z wypełnieniem różnych dokumentów i opisaniem moich działań i osiągnięć :) Naszukałam się w przepastnych szufladach różnych dyplomów, wyróżnień, itp., bo musiałam podać dokładnie co, kiedy i ile. O niektórych nagrodach prawie zapomniałam, np. otrzymałam Srebrnego Boboliczaka za wkład w rozwój Miasta i Gminy Bobolice.
         Po kilku dniach okazało się, że moja kandydatura została przyjęta i otrzymałam maila z Urzędu Marszałkowskiego, że finałowa Gala odbędzie się w Akademii Sztuki w Szczecinie 30.08.2016 r. Zanim jednak pojechałam na Galę, okazało się, że zostałam zaproszona na profesjonalną sesję zdjęciową, do której przygotowały nas/mnie wizażystka i stylistka. Ubrano mnie w piękną tunikę, wysokie szpilki i biżuterię oraz profesjonalnie umalowano. W tych wysokich szpilach przedefilowałam przez dziedziniec Zamku Książąt Pomorskich pod obstrzałem turystów, do wnętrza Opery, w którym fotograf zrobił mi mnóstwo zdjęć. Wybraliśmy zgodnie jedno, które ukazało się potem w specjalnej publikacji pokonkursowej.
         Na Galę jechaliśmy z mężem i znajomą, która była przedstawicielką Urzędu Miasta i Gminy Bobolice, i miała dokumentować i fotografować przebieg uroczystości. Gala finałowa odbyła się w Ogrodzie Zimowym Akademii Sztuki. Oprócz Pań biorących udział w Konkursie Lady D., byli organizatorzy: Posłanka Pani Magdalena Kochan, Przedstawicielka Urzędu Marszałkowskiego Anna Mieczkowska, przedstawiciele gmin i powiatów, którzy trzymali kciuki za swoje kandydatki, lokalna prasa, radio i telewizja.
         Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu i zaskoczeniu, znalazłam się w gronie laureatek konkursu. Dostałam wyróżnienie w kategorii "Kultura i Sztuka" :) Z rąk Pani Magdaleny Kochan i Anny Miecznikowskiej otrzymałam dyplomy, przepiękny bukiet kwiatów, pokonkursową publikację, w której zaprezentowano nagrodzone i wyróżnione Panie oraz zaproszenie na spektakl do Teatru Polskiego w Szczecinie. O każdej z Pań powiedziano kilka słów, wysłuchaliśmy też koncertu z towarzyszeniem skrzypiec i fortepianu, były wystąpienia przedstawicieli władz, a potem poczęstunek i rozmowy w kuluarach. To był dzień tak dużych pozytywnych wrażeń i emocji, że fruwałam w obłokach przez kilka następnych dni. Dostałam moc gratulacji i usłyszałam wiele przemiłych słów. Znalazłam się w gronie Kobiet Niezwykłych, pełnych pasji, zaangażowania w życie społeczne, w pomoc innym; w gronie kobiet, które mimo przeciwności losu idą w kierunku celu, który chcą osiągnąć, dając przy tym nadzieję innym, że warto żyć, choćby dla takich chwil jak ten Konkurs.
Czyż życie nie jest piękne?

Chciałabym bardzo serdecznie podziękować władzom mojego miasta Bobolice: Pani Burmistrz Mieczysławie Brzozie i Pani Wiceburmistrz Grażynie Wiater za zgłoszenie mnie do Konkursu  Lady D. Dziękuję obu Paniom, że we mnie wierzą i uznały, że będę godnie reprezentować swoje miasto. 

http://www.rops.wzp.pl/aktualnosci/final-konkursu-lady-d-poznalismy-kobiety-niezwykle 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz